Even bijpraten - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Geeske Boersma - WaarBenJij.nu Even bijpraten - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Geeske Boersma - WaarBenJij.nu

Even bijpraten

Blijf op de hoogte en volg Geeske

13 November 2012 | Marokko, Rabat

Hallo allemaal,

Zo, ik voel me als herboren! Tjitske, Fiona en ik zijn net lekker naar de hammam geweest. Dat was net wat we nodig hadden. We hadden gisteren en vandaag tentamens dus nu konden we lekker alle leerstress van ons afspoelen. Het was wel een stuk drukker in de hammam dan de vorige keer dus dat maakte de belevenis nog leuker. We konden nog net een plekje op de natte vloer bemachtigen waar je vervolgens in stromen sop met vellen van andere mensen zit. Dit klinkt veel viezer dan het was want we hebben weer genoten en hebben weer een lekker babyhuidje, goddelijk! Als kers op de taart ben ik vandaag ook nog naar de kapper geweest. Je haar raakt hier echt verpest door de grote hoeveelheid chloor in het water en door de droogte of juist door de vochtigheid, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar dat het er als een bosje gestorven stro bij hing, is een ding dat zeker is! Dus zijn Nienke en ik vandaag langs de kapper gegaan. Er ging natuurlijk een stuk meer af dan ik van te voren had aangegeven, dus ik zat flink te zweten daar in de stoel. Maar de kapster was super lief en ik kan weer een beetje fatsoenlijk voor de dag komen.
De tentamens zijn goed gegaan. Hier hebben we de afgelopen weken naartoe geleefd en nu is het alweer voorbij. De tentamens dan want het belangrijkste moet nog komen. Overmorgen moeten we ons onderzoeksplan gaan presenteren. Mijn onderzoeksopzet ik bijna uitgewerkt dus morgen nog even de puntjes op de i zetten en dan gaan met die banaan! Donderdagavond gaan we lekker met de hele groep uit eten om het eind van de tentamenweek te vieren. En daarna hebben we een weekje vakantie! Even een weekje vrij voordat we ons vier weken op ons onderzoek gaan storten. Tjitske krijgt vrienden over in Marrakech en die gaan nog de woestijn in. En ik word weer verblijd met de komst van mijn lieve vriendje! Heel veel zin in!
Vorige week zijn we voor het eerst uit geweest in Rabat. Dat was echt een super avond! Voor het eerst in tijden weer een biertje gedronken, dat was toch wel even lekker. En we hebben heerlijk gedanst en vooral heel veel gelachen. We waren in een café waar het, in vergelijking met Nederland, omgekeerde wereld was. De jongens in het café en de obers waren heel erg handtastelijk met de jongens waarmee wij waren in plaats van met ons. Ook wel eens lekker, om gewoon met rust te worden gelaten. Al was er één jongen die onze blonde haren blijkbaar erg spannend vond. Hij wilde ons maar niet met rust laten. Zei ik in zijn gezicht dat ik niet met hem wilde dansen en dat hij weg moest gaan, wees hij naar een ring om zijn vinger: 'maar ik ben getrouwd, ik wil alleen maar dansen..' Kan me niks schelen, ga weg haha!
Gisteren zijn Tjitske en ik nog de medina in geweest en die heb ik even leeg gekocht. Ik kwam een super mooi schilderij tegen en ik kon me niet inhouden, zo mooi. En ook erg leuk vooral, want er staat een kameel op en die kijkt zo hilarisch! De sinterklaaskoorts is hier trouwens al toegeslagen. Wij hebben gisteren trouw naar het sinterklaasjournaal gekeken en zijn al flink losgegaan op de pepernoten. En we hebben lootjes getrokken dus jullie hoeven niet bang te zijn dat het feest aan ons voorbij gaat.
Nou, jullie hebben het al wel door, we hebben niet zo heel veel beleefd de afgelopen week. Vooral veel gestudeerd maar daar ga ik maar niet al te veel verhalen over vertellen want daar wordt niemand gelukkig van. Volgende keer hebben we weer een vakantie achter de rug vol met spannende verhalen. Alles gaat in ieder geval nog goed hier en we genieten nog volop.

Een hele dikke kus uit Marokko.

  • 13 November 2012 - 21:46

    Sytz:

    Haha, saaier dan saai kan niet ;-)
    Ach het kan niet altijd kaviaar (of schjapuvleesj) zijn; lijkt het net of jullie echt aan het werk zijn, toch?
    Meissie, toch heb ik weer van je genoten hoor!!
    Ben benieuwd naar je ingekorte (lange) haren... fotootje wellicht?
    Dikke alkmaarse kus, pap.

  • 14 November 2012 - 10:26

    Auk:

    Hoilieve Geeske,fijn dat de tentamens zin afgeloten en je een week vakantie heb.Ben gisteravond bij je ma en Elleke gweest,was weer
    bere gezellig.De foto's gezien en een foto vanjou me t El gekegen. Krijgt weer en mooi plaatsje.Fijn dat Mark ook weer komt en jullie samen nog weg gaan. Ben wel benieuwd naar je haar,zet even een foto op faceboek? Nu lieverd geniet met Mark op vakantie.Veel liefs en dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geeske

reislustige jongedame, op zoek naar publiek om van haar avonturen te genieten.

Actief sinds 31 Aug. 2012
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 16834

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 08 Juli 2014

Awwiihiiiihiiiii Awieihoewamboeweeee!!!

30 Augustus 2012 - 24 December 2012

Rabat

Landen bezocht: